Naprawa bez lakierowania może odbyć się na dwa sposoby: metoda drutowa i metoda klejowa. Metoda klejowa jest stosowana w sytuacji, gdy nie ma łatwego dostępu do uszkodzenia. Druty są w stosowane w przypadku dostępu do wewnętrznej strony i cechują się większą skutecznością, ponieważ można wyprostować każdą niedoskonałość.
W przypadku naprawy drzwi często zachodzi konieczność ich demontażu, ponieważ ułatwia to wykonanie usługi. Zwiększa się widoczność uszkodzeń i dostęp odbywa się z każdej strony. Z kolei specjaliści najwięcej czasu poświęcają na usunięcie skutków gradobicia. Zachodzi wtedy konieczność zdjęcia maski lub podsufitki. Choć i tak jest to lepsze niż lakierowanie całego samochodu.
Metoda PDR jest stosowana także w przypadku aut po gradobiciu, a wycena jest zależna od zakładu. Proces wyceny zależny jest od wymagań firmy ubezpieczeniowej. Każde uszkodzenie może być wycenione indywidualnie lub kosztorys może być sporządzony na podstawie ilości czasu poświęconego naprawie.
Przyjmuje się, że dzień pracy to stawka ok. 1000 zł. Kilkudniowa naprawa to już kilka tysięcy, choć i tak cena może ulec zmianie na skutek poziomu skomplikowania, który jest zawsze cechą osobniczą uszkodzeń. Z pewnością należy pamiętać, że brak uszkodzeń na lakierze pozwala uzyskać poprzedni wygląd pojazdu.
W uszkodzeniach przy rantach często dochodzi do rozciąga blachy. Naprężenie może doprowadzić do pęknięć na lakierze. Istotna jest wówczas precyzja, ponieważ niewłaściwy ruch może przekreślić wszystkie starania.
Po usłudze, samochód nie wymaga specjalnego traktowania. Lakier jest nadal ten sam, nie ma konieczności specjalnej uwagi podczas mycia i zabezpieczenia naprawianego elementu. Samochód posiada poprzedni stan, a konstrukcja nie uległa naruszeniu.
Choć może się wydawać, że tradycyjna metoda jest tańsza w ostatecznym rozrachunku, to należy pamiętać, że odnosi się to tylko starszych modeli. Lakierowanie obniża wartość aż o 10-15%. Z kolei metoda PDR nie obniża jego wartości i utrzymuje wartość rynkową.
Usługa nie jest wycenia na podstawie ceny pojazdu. I choć może kosztować więcej w przypadku rozległych uszkodzeń to zachowany jest oryginalny lakier i nie obniża to ceny przy sprzedaży. Wartość usługi jest zależna od staranności pracy specjalisty.