Co przerobić w lampach w autach z Anglii i Japonii?

 

Dlaczego trudno poruszać się pojazdem z kierownicą po lewej stronie?

Sprowadzenie do Polski aut z Wielkiej Brytanii niejednokrotnie jest bardzo opłacalne, ze względu na ich konkurencyjną cenę. Od 2005 roku można je również bez problemu zarejestrować w naszym kraju. Mniej popularne jest sprowadzanie pojazdów z innych krajów o ruchu lewostronnym, ale niektórzy importują je również na przykład z Japonii. Są to osoby, którym zależy na dobrej jakości auta. Samochody z Japonii są zadbane i  w bardzo dobrym stanie technicznym. Poruszanie się pojazdem przystosowanym do ruchu lewostronnego po drogach o ruchu prawostronnym może też stwarzać niebezpieczeństwo – zarówno dla kierowcy, jak i innych uczestników ruchu drogowego.

Umieszczenie kierownicy po drugiej stronie auta powoduje ograniczoną widoczność i trudności przy wyprzedzaniu. Niewygodne jest też korzystanie z parkingów, gdzie trzeba pobrać bilet lub wjazd na autostrady. Można oczywiście przełożyć kierownicę na prawą stronę, jednak to nie wszystkie problemy, które powodują utrudnienia jazdy. Różnica jest też oświetleniu i budowie reflektorów. W przypadku tylnych świateł można to zauważyć nawet na pierwszy rzut oka – światło przeciwmgłowe jest po drugiej stronie niż u nas.

Przednie światła oświetlają drogę kierowcy w sposób asymetryczny. W pojazdach przystosowanych do jazdy po lewej stronie strumień światła będzie skierowany do lewej strony. W naszych warunkach będzie to oślepiać kierujących nadjeżdżających z przeciwka. Można temu zaradzić wymieniając reflektory.

Co przerobić w lampach w autach z Anglii i Japonii?

Lampy z pojazdów sprowadzonych z Wielkiej Brytanii i Japonii różnią się od naszych budową i konstrukcją. Najłatwiejszy sposób, ale i najdroższy – to zakup nowych lamp. Można też posłużyć się specjalnymi nalepkami, dzięki którym światło będzie inaczej się rozpraszać. Jeśli rozwiązanie to ma być tymczasowe, można samemu spróbować ich użyć, jednak właściwe zastosowanie nie jest łatwe. Trzeba bowiem dobrze ustawić światła. Istnieją też inne sposoby, takie jak: obrócenie przesłony w lampach soczewkowych – pozwala na prawidłowe ustawienie strumienia świetlnego, czy wymiana odbłyśnika w lampach halogenowych.

Czasem wystarczy wymiana samego klosza. W tych przypadkach najlepiej jest oddać auto w ręce specjalistów, ponieważ konieczne jest rozebranie lampy, a nawet jej rozcięcie i klejenie. W przypadku wymiany lamp również warto zwrócić się o pomoc do specjalistów, ponieważ zdemontowanie lamp, a nawet zwykła wymiana żarówki w nowoczesnych samochodach wymaga zdemontowania wielu innych części.