Tyle i boczne szyby, zwykle wytrzymują cały okres żywotności auta. Jednak przednia, jest stale narażona na odpryski i pęknięcia. Z takim mankamentem, auto może nie przejść wymaganego przeglądu technicznego. Dodatkowo taka jazda bywa niebezpieczna. W niektórych modelach, z powodu pękniętej szyby nie działają poduszki powietrzne, a karoseria traci swoją sztywność, co w przypadku wypadku, jest dodatkowym zagrożeniem. Wymiana szyby to spore koszty, jednak powinno być to ostatecznością. Obecnie mamy możliwość jej naprawy poprzez jej klejenie. Profesjonalne warsztaty wstanie, w ten sposób usunąć większość ubytków i pęknięć. Jednak, by naprawa mogła dojść do skutku muszą zostać zachowane pewne warunki, mianowicie:
Jeśli wyżej wymienione warunki nie zostaną zachowane, niestety czeka nas wymiana całej szyby. Należy wiedzieć również, że w przypadku mocno porysowanych i popękanych szyb, klejenie może nie wiele pomóc. Naprawa usuwa odpryski i zarysowania tylko po stronie zewnętrznej szyby. Cały proces rozpoczyna się od usunięcia z szyby wilgoci, przy pomocy specjalnego urządzenia. Niweluje się także powietrze i pozbywa wszelkich zanieczyszczeń. Następnie miejsca uszkodzenia jest wypełniane syntetyczną żywicą. Później jest ono polerowane i utwardzane. Cały proces nie zajmuje więcej niż godzinę.
Po pierwsze, istotna jest informacja, że sam proces naprawy, potrafi przywrócić szybie około 95% do 100% wytrzymałości w miejscu, w którym została ona uszkodzona. Kolejnym istotnym faktem jest to, że wszystkie listwy i klipsy utrzymujące szybę, pozostają nienaruszone i pozostają w miejscach fabrycznych. Różnica w cenie pomiędzy wymianą a naprawą jest również nie bez znaczenia. Przeciętny koszt wymiany to około 500-700 złotych, podczas gdy naprawa będzie dla nas wydatkiem rzędu 5-150 złotych.