To idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają zbyt dużo czasu. Preparaty są płynne, tak by ułatwić nakładanie na całą powierzchnię karoserii, nawet w trudno dostępnych miejscach. Dzięki temu zabiegowi wszelkie niedoskonałości przestaną tak bardzo rzucać się w oczy, bo wosk je dobrze maskuje. Dzięki temu można cieszyć się o wiele lepszym wyglądem pojazdu.
Na początek ważne jest dokładne jego umycie, tak by pozbyć się zabrudzeń. Dobrze w tym celu użyć preparatu myjącego, by uzyskać lepszy efekt. Następnie spłukujemy wodę razem z pianą i pozostałościami po czyszczeniu. Trzeba to zrobić w taki sposób, by potem nie było widać żadnych smug, które będą wyglądać nieestetycznie.
Przed nałożeniem wosku upewnijmy się, że temperatura karoserii nie jest wyższa niż 20°C – wtedy woda wyparuje, zanim dokładnie rozprowadzimy preparat. Kiedy warunki atmosferyczne są odpowiednie, czyli nie jest zbyt upalnie, to wtedy pozostaje spryskanie powierzchni odpowiednim preparatem i wytarcie lakieru szmatką z mikrofibry. Ten materiał sprawi, że praca zostanie wykonana dokładnie, bez żadnych niedoskonałości.
Pamiętajmy o tym, by woskować samochód po jego gruntownym oczyszczeniu oraz żeby warstwa wosku była równa na całej powierzchni. Przed użyciem powinniśmy zapoznać się z instrukcją użycia, bo w zależności od marki skład może się różnić, dlatego konieczne może się okazać rozcieńczenie.
W tym przypadku używa się wosku w paście, który trudniej nałożyć niż spray. Tutaj także zanieczyszczenia są niepożądane, więc trzeba się ich zawczasu pozbyć i wysuszyć pojazd. Minusem może być konieczność spędzenia większej ilości czasu na dokładnej i cierpliwej pielęgnacji auta, ale z pewnością efekt jest wart każdego wysiłku. Woskowanie na sucho najczęściej jest wykonywane na bardziej zniszczonych oraz starszych karoseriach, zabieg ten wizualnie może odjąć kilka lat samochodowi.
Zabieg woskowania sprawia, że pojazd wygląda lepiej, wygładza i minimalizuje uszkodzenia i zadrapania oraz chroni przed wilgocią czy promieniowaniem ultrafioletowym. Ważna jest regularność, dlatego powinno się wykonywać go co kwartał, a szczególnie przed i po zimie, która jest dużym wyzwaniem dla żywotności lakieru. Tylko tak możemy mieć pewność, że samochód będzie chroniony.