Zużyte, porysowane, pokryte brudnym nalotem lampy to zmora każdego samochodu po latach użytkowania. Także reflektory w Mitsubishi Lancer EVO IX zaliczanym do segmentu klasy średniej, pod wpływem czasu robią się pożółkłe i matowe, co prowadzi do słabej przepuszczalności światła i w konsekwencji dużo gorszej widoczności na drodze.
W roku 2006 na rynku pojawiła się następna wersja – Mitsubishi Lancer Evolution IX (EVO IX). W nowym modelu zastosowano mocniejszy silnik po raz pierwszy z systemem zmiennych faz rozrządu MiVEC, 6-stopniową skrzynię biegów, zawieszenie marki Kayaba, aluminiowe obręcze firmy Enkei, a także obniżono masę pojazdu, ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Poprawiono osiągi auta – dla 280-konnego silnika prędkość 100 km/h uzyskano w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalną pojazdu ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Zmiany stylistyczne obejmują nowy przedni zderzak z grillem, nowy tylny zderzak z dyfuzorem, delikatnie zmieniony carbonowy spoiler na tylnej klapie oraz czarne tylne lampy z całkowicie przezroczystym kloszem. Zmiany wnętrza objęły nowe fotele obszyte czarną alcantarą i czarną skórą, kierownicę całą w kolorze czarnym, elementy ozdobne deski rozdzielczej z włókna węglowego, oraz nowy, niżej umieszczony panel sterowania klimatyzacją.
W Japonii produkowane były na cały świat 3 wersje:
Lancer Evolution IX RS (Rally Sport), to wersja pozbawiona systemu stereo, wygłuszeń pojazdu, klimatyzacji, centralnego zamka, elektrycznych szyb a nawet warstwy antykorozyjnej lakieru w celu zmniejszenia wagi. Jako jedyna wersja ma 5-biegową skrzynię biegów Jest to wersja stworzona do przebudowy na auta rajdowe,
Lancer Evolution IX GSR (Grand Sport Rally) wersja podstawowa,
Lancer Evolution IX GSR SE (Special Edition) mają dodatkowo w standardzie centralny zamek, tylną wycieraczkę, oraz lepsze wygłuszenie wnętrza,
Lancer Evolution IX MR (Mitsubishi Racing) oprócz tego co wersji SE dodatkowo znalazły się tu lżejsze aluminiowy dach, maska i klapa bagażnika, zainstalowany został poprawiający aerodynamikę 'Vortex Generator' czyli generator wirów powietrznych wyglądający jak malutkie rekinie płetwy na w tylnej części dachu (stąd popularna nazwa 'Shark Fins'), zawieszenie marki Bilstein, oraz koła firmy BBS.
Na polski rynek wprowadzono dwie wersje wyposażenia P01 (odpowiednik wersji GSR) oraz P03 (odpowiednik wersji SE dodatkowo z zawieszeniem Bilstein i kołami BBS z wersji MR). Do obu wersji wyposażeniowych dostępne były również specjalne pakiety poprawiające osiągi auta: – Lancer Evolution IX GT300 (moc 305 KM moment obrotowy 403 Nm – Lancer Evolution IX GT340 (moc 340 KM moment obrotowy 430 Nm
W związku z dużym zainteresowaniem wzmocnionymi wersjami w 2007 roku stworzony został jeszcze mocniejszy pakiet GT360 (360 KM 440 Nm). W tym samym roku powstała również super-ekskluzywna, limitowana do zaledwie 10 egzemplarzy wersja Mitsubishi Lancer Evolution IX GT400 Extreme, która poza niesamowitą mocą 395 KM i momentem obrotowym 500 N•m generowaną z zaledwie 2-litrowego silnika, wyposażona jest elektronicznie sterowane zawieszenie firmy Tein, limitowane kute felgi firmy Ralliart R01, limitowaną dokładkę zderzaka firmy Ralliart z włókna węglowego, ksenonowe światła (nie występujące seryjnie w żadnej innej wersji), zestaw wyścigowych hamulców firmy Stoptech, oraz wiele innych dodatków poprawiających zarówno komfort jazdy oraz i osiągi. Mitsubishi Lancer Evloution IX GT400 Extreme do 100 km/h przyspiesza w czasie poniżej 4 sekund.
Produkowany od roku 1973 model Mitsubishi Lancer to jeden z najlepiej sprzedających się modeli, komfortowy i wciąż uchodzący za elegancki. Jednak nawet najbardziej eleganckie auto wygląda nieestetycznie z reflektorami, które są zaniedbane.
Zniszczone reflektory nie oznaczają wymiany na nowe– warto skorzystać z tańszego rozwiązania i oddać je w ręce specjalistów w celu odnowienia. W salonie Auto Gamma kompleksowo zajmiemy się całym procesem. Jesteśmy w Polsce liderem w zakresie wszelkich usług związanych z reflektorami.
W naszej propozycji zawiera się:
-demontaż lamp z auta(bądź ich odebranie od Klienta kurierem na nasz koszt)
I w zależności od wersji lamp:
-rozklejenie i wyczyszczenie wnętrza lampy wraz z regeneracją soczewki H7
A także
-usunięcie starej powłoki odbłyśnika i napylenie nową warstwą aluminium
-polerowanie klosza bądź wymiana na nowy
-naprawa pękniętej obudowy bądź wymiana na nową
Dodatkowo na życzenie zamontujemy soczewki BI - LED, „pływający” kierunkowskaz i DRL oraz zabezpieczymy lampy folią ochronną. A jeśli właściciel chciałby bardziej personalizować swój pojazd proponujemy przeprowadzenie tuningu lamp– możemy pomalować wnętrze lampy na dowolny kolor, przyciemnić klosze bądź zamontować tzw. Devil eyes.
Nowe, zregenerowane reflektory w Mitsubishi Lancer EVO IX to przede wszystkim komfort jazdy, dobre oświetlenie i większa przyjemność z jazdy nocą. Dzięki regeneracji będą prezentowały się jak nowe i ponownie dodadzą szyku i klasy– naszej Mitsubishi Lancer EVO IX!
Zapraszamy, aby zapoznać się z cennikiem dotyczącym modelu Mitsubishi Lancer EVO IX